Sunday, August 29, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Pembentangan Tesis....

Sok aku bentang tesis aku.....hahaha...
Org no. 2....:D

Berbuka Kat Rumah Tutor


Tahun ni merupakan tahun terakhir ktrg berbuka posa kat umah tutor....
Tutorku nama Tn. Hj. Mohamad Yusoff @ En. KFC.....kih3...
Ari 2 sj je dtg lmbt...
Ingt leh la skip keje tp malangnya kne wat gak la.....


Action je ni....
Maen mercun ag best....hahaha...
yg blakang 2 lak tgh meraut tebu ye....kah3...


Indahnya gambar ini sbb aku dok depan....
Ketika ni diorg secara serentak menyebut2 namaku.....kah3....


Masa ni bosan gla tggu wktu berbuka.....
Ntah cm na tetiba mncul idea gila maen mercun dlm air....
Dgn menyelitkan mercun bola di celah tebu....
Pas2 benamkan dlm air dlm cavler smpan air 2.....
Pecah tros menda 2....hahaha....
En.Usop dtg tros lari.....kih3...



Jauh ktrg lari....p bendang 2....hahaha....
Siap ambik gambo ag....
Time buka br dtg lik....
Ingt die marah tp die x marah upe nye....hihi...



Haaa...mknan2 nye.....
Masak sendri ni.....
Tp bkn dak klas aku yg masak....
Makcik2 kat umah 2 yg masak....
Dak pmpuan klas aku tau mkn jerk....pas2 maen angin.....kah3...
Saturday, August 28, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Keje Gila....!!!

Mana da keje gila....
Ok je ag nih....
Pepagi lg dh dpt email dr en. satmi....
Suma ni pasal tesis r....haha....
Satno en. sy wat btol2 kan lg....

Sat2 pas2....
Aku p tgk la tesis yg die cek 2...
Ffuuuhhh....nsb baek x da kesalahan byk2 cm ari 2....
Kne tambah min pd tiap jadual jerk....
Ejaan suma btol....yes2...

Skali aku p tgk jadual....
Mak aih.....!!!!
Rupanya aku dh wat smpai 7 jadual siot...!!!
Kne cri min tiap 1 kolum (bkn kolom k).....
1 jadual da 3 data....
Da 1 jadual lg 1 smpai 6 kolum.....
So, mkna nye....
24 data min aku kne wat ari ni.....

Berbekalkan sempoa di sisi....
Mula mengira......

Dh siap wat power point la plak....
Ni ag penin....
Kne bc lik tesis aku ni....
Bc2....x phm pon....hahaha...
Last2....copy paste jerk...

Ari Ahad ni bentang...
Aku no 2....hihi...
x sabo la....dh siap dh nih...

Tesis tinggal abstrak, kajian seterusnya n kesimpulan......
InsyaAllah siap mggu ni gak....
Mtk2 x da halangan.....
Amin................
Wednesday, August 25, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Bangang....!!!!

Bodoh punya org...
Menda kecik takat isi borang pon mengharap org gak ke...
Suma menda x tau....
Baik x payah jd ckg....
x nmpak org da byk keje nak buat....
sial...!!!

44 Perkara yang Membuat Kita Hilang Ingatan dan Tumpul Minda

  • Kurangkan makan bawang besar
  • Kurangkan makan berempah
  • Kurangkan makan ketumbar kering
  • Kurangkan menonton hiburan
  • Kurangkan membaca majalah hiburan
  • Kurangkan ketawa yang panjang atau terbahak-bahak
  • Kurangkan minuman air batu,air dalam tin(100 plus dan lain-lain)
  • Kurangkan makan organ dalaman ayam terutamanya kanak-kanak
  • Jangan makan kepala ikan
  • Jangan minum air yang ada semut
  • Jangan tidur selepas subuh
  • Jangan tidur selepas asar
  • Jangan tidur selepas makan
  • Jangan makan terlalu kenyang
  • Jangan makan berat selepas jam 9.00 malam
  • Jangan menyapu rumah pada waktu malam
  • Jangan makan yang masam-masam berlebihan
  • Jangan dicampur makan laut dan darat dalam satu hidangan
  • Jangan minum susu selepas memakan daging/ayam
  • Jangan ego
  • Jangan dengki pada orang lain
  • Jangan makan dari sumber yang tidak halal
  • Jangan memberi anak makan makanan dari sumber yang tidak halal
  • Jangan makan makanan yang ada pewarna
  • Jangan makan makanan yang ada pengawet
  • Jangan mengunakan minyak masak lebih dari 2 kali
  • Jangan mandi selepas 9.00malam

Perkara-perkara yang perlu diamalkan


  • Selalu makan buah manisan seperti kurma dan lain-lain
  • Selalu makan makanan yang panas-panas
  • Selalu memakan kekacang seperti kacang soya @ badam dan lain-lain
  • Selalu minum air masak
  • Selalu makan ulam-ulam
  • Selalu mengamalkan pandangan hijau
  • Selalu bersenam
  • Selau menggunakan imaginasi otak
  • Banyakkan memakan makanan berasaskan gandum/soya
  • Banyakkan aktiviti berkhemah di hutan/pantai (yang mempunyai pokok) kerana disitulah terdapat banyak ion-ion negatif dan cahaya matahari infra merah (terutama pada waktu pagi) yang amat diperlukan oleh tubuh badan, kerana hanya kawasan seperti ini sahaja yang mempunyai % yang cukup untuk kegunaan kita seharian berbanding dalam bangunan batu ianya terlalu sedikit


Selamat Beramal.....

Jangan sengaja lewatkan solat.
Perbuatan ini Allah tidak suka.
Kalau tertidur lain cerita.
Tuesday, August 24, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Lambakan Kerja

Minggu ni mmg sgt2 &^%^#%)*(....
Hahaha.....Bukan mencarut 2, berzikir je......
Nasib baek iman kuat....
Ingat pesan mak.....kih3...
"ko jgn mencarut....x baik"
(slepas di translit dr bhsa jawa)

Dalam minggu ni je....
Aku kne sedia 9 fail lengkap subjek EDU.....
Semua nota lengkap setiap bab dikorek2 dr suma lect yg ngajo....
Pppeehh....gila siot....diorg siap da yg pndah n bersara ag 2....
Da gak yg arwah kot....al-Fatihah.....
Tp x pa....
Kalo x da aku ttp cari gak....hahaha....
Ni suma cabaran dr "Big Boss" (TP) yg sememangnye so big.....
Pe ingat aku x leh wat ke fail 2 dlm mse seminggu....
Nsb baek suma keje memprint ditanggung oleh diorg.....hehee....

Testis.....
Eh2....tesis la.....
Almost done.....waahhhh....gla tol....
Melengkapkan tinjauan literatur jerk....
Ari Ahad ni seminar pmbentangan tesis 2....
Jg2 la dgr aku mrepek kat c2....hahaha...
Kertas keje seminar dh siap dh td.....
Fuuhhh....Siap anta ag.....kih3...

Xpe la....suma ni kne hadapi dgn senyuman......:D
hehehe......


Mmg kene la dgn lagu ni.......

Ucapan Seorang Anak Kepada Emaknya

video

Friday, August 20, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

"DAJJAL" TELAH "MUNCUL" DI KHURASAN, INDIA SELATAN

Inilah sebagian dari tanda-tanda akhir zaman. Bahwa telah muncul "Dajjal" bernama Sai Baba, dia lahir dan tinggal di Desa Nilayam Puthaparti, wilayah timur Khurasan, tepatnya India Selatan. Merujuk pada riwayat hadist dari Jamiu at Tirmidzi, 
"Rasulullah SAW bersabda kepada kami, Dajjal akan keluar dari bumi ini di bagian timur bernama Khurasan"
 

Maka boleh jadi yang dimaksud Rasulullah SAW tersebut ialah benar adanya. Abu Hurairah meriwayatkan bahwa Nabi SAW. bersabda:
 "Hari Kiamat tidak akan datang hingga 30 Dajjal (pendusta) muncul, mereka semua berdusta tentang Allah dan Rasul-Nya. "


Dan Sai Baba ini bisa jadi adalah salah satu dari 30 dajjal-dajjal kecil yang akan membuka jalan bagi munculnya al-Masih al-Dajjal (Dajjal nantinya akan berperang dengan Imam Mahdi dan di bunuh oleh nabi Isa bin Maryam).





SIAPA SAI BABA ITU DAN BAGAIMANA CIRI-CIRI DAJJAL MENURUT RASULULLAH SAW?

-Laki-laki ini memiliki kemampuan menghidupkan orang mati,
 
-Menyembuhkan orang lumpuh dan buta,
 
-Bahkan mampu menurunkan hujan dan mengeluarkan tepung dari tangannya.
-Ia juga mampu berjalan melintasi belahan bumi dalam sekejap,
 
-Menciptakan patung emas, merubah besi menjadi emas, dan banyak lagi berbagai fitnah yang ditunjukkan oleh Sai Baba kepada ribuan orang Bahkan - jutaan yang datang dari berbagai suku bangsa dan agama.
 


Saat ini laki-laki ini sudah memiliki puluhan juta pengikut.




"Dajjal adalah seorang laki-laki yang gemuk, berkulit merah dan berambut keriting..." (HR.Bukhari dan Muslim)



"Di awal kemunculannya, Dajjal berkata, Aku adalah nabi, padahal tidak ada nabi setelahku. Kemudian ia memuji dirinya sambil berkata, Aku adalah Rabb kalian, padahal kalian tidak dapat melihat Rabb kalian sehingga kalian mati (HR.Ibnu Majah)

BEBERAPA PERSAMAAN DAJJAL DAN SAI BABA:



    • Dajjal seorang laki yang berpostur pendek, gempal, berambut kribo, berkaki bengkok (agak pengkor). 
    Sai Baba seorang yang berpostur pendek dan berambut kribo






-Dajjal datang dan bersama ada gunung roti dan sungai air. 
Sai Baba memiliki kemampuan mengeluarkan vibhuti (tepung suci) dari udara melalui tangannya. 

-Dajjal memiliki kemampuan berpindah dari satu tempat ke tempat lain dengan cepat dan kecepatannya seperti hujan badai atau secepat awan yang ditiup angin kencang.
 
Sai Baba memiliki kemampuan berjalan menjelajahi bumi dalam hitungan kejapan mata. 

-
Dajjal mengikuti pengikut yang sangat banyak, bahkan di akhir zaman nanti banyak manusia yang berangan-angan untuk berjumpa dengan Dajjal.
 
Sai Baba memiliki pengikut yang jumlahnya puluhan juta manusia dari berbagai macam suku, bangsa, negara dan agama.

-Dajjal akan muncul dengan mengaku sebagai orang bijak/ baik, sehingga banyak sekali orang yang tertarik untuk mengikutinya.
 
Sai Baba mengaku sebagai orang yang bijak yang membawa misi perdamaian, cinta kasih menghapuskan segala persengketaan dengan bijaksana.

-Dajjal akan muncul dan sebagai nabi.
 
Sai Baba memposisikan dirinya sebagai nabi kepada pengikut-pengikutnya.

-Dajjal akan menggunakan nama Al-Masih.
 
Sai Baba mengaku akan menjelma sebagai Isa Al-Masih setelah tahun 2020.

-Dajjal akan mengaku sebagai Tuhan.
 Sai Baba mengklaim bahwa dirinya adalah Tuhan penguasa alam semesta.

-Dajjal akan mendakwahkan agama Allah. Dalam banyak majlis darshanya
 
Sai Baba banyak berbicara tentang Islam, Al-Qur'an dan keharusan untuk memahaminya.

-Dajjal mampu menghidupkan orang mati dan menyembuhkan orang sakit.
 
Sai Baba memiliki kemampuan menghidupkan orang mati juga menyembuhkan penyakit kanker.

-Dajjal dapat menurunkan hujan.
 
Sai Baba memiliki kemampuan menurunkan hujan dan mendatangkan air untuk irigasi (di NTT sedang di bangun proyek Sai Baba untuk pengairan di daerah yang kering).

-Dajjal bisa mengeluarkan perbendaharaan (perhiasan dan harta) dari bangunan yang roboh, lalu perbendaharaan itu akan mengikuti ratunya.
Sai Baba mampu menciptakan patung emas, kalung emas, injil mini dan berbagai bentuk medalai berlafadz ALLAH dalam sekejap. 

-Dajjal akan membunuh seseorang dan menghidupkannya kembali.
 
Sai Baba bisa menghidupkan orang yang sudah meninggal dunia.

-Dajjal bisa berpindah raga dan tempat dari satu bentuk ke bentuk lainnya.
 
Sai Baba bisa berpindah dari satu jasad ke jasad lainnya yang merupakan benruk reinkarnasi dirinya. 

-Dajjal bisa membesarkan tubuhnya.
 
Sai Baba memliki kemampuan berjalan di udara dan membuat kemukjizatan pada sebuah pesawat terbang.

-Dajjal biasa keluar masuk pasar dan makanan.
Sai Baba juga manusia biasa yang makan dan minum sebagaimana manusia lainnya, ia juga bisa berjalan ke pasar, rumah sakit, proyek irigasi dan tempat lain yang biasa dikunjungi manusia.

-Dajjal boleh memerintahkan bumi untuk mengeluarkan tumbuh-tumubuhnan dan air.
 Sai baba bisa mengeluarkan air dengan hentakan kakinya. 

-Dajjal tidak memliki anak.
 
Sai Baba mandul, ia tidak beranak dan tidak berkeluarga (tidak menikah). 

-Dajjal memimpin orang yahudi.
 
Sai Baba memiliki misi menyebarkan teologi zionis. 

-Dajjal muncul di zaman pertikaian.
 
Sai Baba mengklaim bahwa ia datang dari masa banyak pertikaian dan persengketaan, dan kedatangannya untuk menegakkan kebenaran dan membinasakan kejahatan. 

Kesimpulan: Bahawa sifat Dajjal dan Sai Baba yang diutarakan diatas adalah bagian dari sifat salah satu 30 dajjal-dajjal kecil (pendusta-pendusta akhir zaman) yang akan membuka jalan bagi munculnya al-Masih al-Dajjal (Dajjal besar).
Yang ciri-cirinya menurut riwayat hadits shahih adalah sebagai berikut :

  • Dajjal buta sebelah seperti buah anggur.

  • Kedua matanya ada tulisan kafir yang dapat dibaca oleh orang beriman.

  • Dajjal tinggal di bumi selama 40 hari, 1 hari seperti setahun, 1 hari berikutnya seperti sebulan, 1 hari berikutnya seperti seminggu, 1 hari berikutnya seperti hari biasa.
Hadis riwayat Anas bin Malik ra., ia berkata: 
Rasulullah saw. bersabda:
 "Tidak ada satu negeri yang tidak dimasuki Dajjal, kecuali Mekah dan Madinah, dan tidak ada satu jalan di Madinah, kecuali terdapat malaikat yang berbaris menjaganya. Maka Dajjal singgah di daerah rawa, kemudian Madinah bergoncang tiga kali goncangan, sehingga seluruh orang kafir dan munafik keluar dari sana menuju ke tempat Dajjal."

Rasulullah SAW bersabda :
 “Bukankah sesungguhnya ia itu bermata sebelah, dan tertulis di antara kedua mata dajjal itu kata kafir, yang dapat dibaca oleh setiap Mukmin.” (Muttafaqun ‘alaih) Dan dalam riwayat yang lain dinyatakan: “Tertulis diantara dua matanya huruf kaf, fa’, dan ra’.”(HR. At-Tirmidzi)

Hadist riwayat Muslim, dari Nawwas bi Sam’an: Rasullulah SAW mengatakan,
 "Dajjal adalah seorang pemuda berambut keriting, matanya sebelah kanan celek, aku menyerupakannya dengan Abdul Uzza bin Qathan (lelaki Quraisy yang hidup di zaman Jahiliyah). Maka barang siapa yang menemuinya bacalah surat Al-Kahfi. Ia keluar dari sebuah jalan antara Syam dan Iraq, lalu ia berbuat binasa kesana kemari ”

ALLAHU AKBAR! LA HAWLA WA LA QUWWATA ILLA BILLAHIL "ALIYUL ADZHIM….

Sudah selayaknya kita senantiasa memohon perlindungan hanya kepada Allah SWT saja. Bacalah selalu doa di bawah ini selepas shalat Fardhu, di akhir tahiyyat sebelum salam, insya Allah, kita selalu dalam lindungan-Nya.

"ALLAHUMMA INNI 'AUDZU BIKA MIN ADZABIN JAHANNAM, WA MIN ADZABIN QABRI, WA MIN FITNATIN MAHYA WA MAMAAT, WA MIN SYAHRII FITNATIN MAHSYIHIL DAJJAL"
“Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari azab neraka Jahannam, aku berlindung kepadaMu dari azab kubur, kuberlindung kepadaMu dari fitnah kehidupan dunia dan kematian serta kuberlindung kepadaMu dari kejahatan dan fitnah Al-Masih Dajjal”


***Konspirasi Dajal bersifat matrialistik sekuler, dia datang dan "berdakwah" dengan membawa
 perumpamaan air, namun pada hakikatnya adalah api. Surga yang dia tawarkan tapi pada hakikatnya adalah neraka. Neraka yang dia tawarkan tapi pada hakikatnya adalah surga. 

Gaya bicara Dajjal, tidak lain adalah seorang pendusta besar! Shalat adalah buang-buang waktu, Alquran dan agama hanyalah simbol, bahkan ia kerap mendustakan keberadaan para nabi-nabi terdahulu dan mengadakan fitnah didalam cerita/kisah rasul-rasul terdahulu.
 

Itulah sebagian sifat dari Dajjal laknatullah alaihi! Tujuannya hanya ingin
 mengkafirkan penduduk bumi dan memurtadkan orang-orang Islam agar keluar dari agamanya dengan dalih, Islam adalah agama setan dan masih banyak lagi. Naudzu billahi min dzalik! 

Padahal Allah telah menjelaskan dalam Quran:
 "Sesungguhnya agama (yang diridai) di sisi Allah hanyalah Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Al Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barang siapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya. (Ali-’Imran:18-19)

Waspadalah wahai kaum muslimin dan mukminat!

Thursday, August 19, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi
Wednesday, August 18, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Lady Gaga is SETAN!!

video


dengarkan n hayatilah kepada semua peminat Lady Gagak............

10 Orang Puasa

Sepuluh orang puasa, 
Makan dalam hutan,
Satu sesat terus, 
Dah tinggallah sembilan.

Sembilan orang puasa,
Pergi beli sarapan,
Satu kene tangkap,
Dah tinggallah lapan.

Lapan orang puasa,
Main meriam buluh,
Satu hilang tangan,
Dah tinggallah tujuh.

Tujuh orang puasa,
Pergi curi pelam,
Satu jatuh pokok,
Dah tinggallah enam.

Enam orang puasa,
Goreng ayam serama,
Satu kene pukul,
Dah tinggallah lima.

Lima orang puasa,
Curi masak ketupat,
Satu kene sergah.
Dah tinggallah empat.

Empat orang puasa,
Perasap macam naga,
Satu kene kanser,
Dah tinggallah tiga.

Tiga orang puasa,
Tenung awek lawa,
Satu kene lempang,
Dah tinggallah dua.

Dua orang puasa,
Tak solat lima waktu,
Satu terus insaf,
Dah tinggallah satu.

Satu orang puasa,
Tak sedar banyak dosa,
Tunggu dia taubat,
Ntah sampai bila.


Sunday, August 15, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Tired...

Hari ni cm penat je bg aku....
Tp penat 2 lega la pas bkk posa....hahaha....
Start dr sahur....
Aku x tido langsung....
Selesai kan dulu analisa data....
Sambil2 2 p kemas bilik n basuh baju....

Bila tgh ari p kluar plak.....
P bawak moto ke klinik.....
Die sakit laaa...hahaha....
Da la bis seratus lebih cm2....hehe...

Lama gla aku kat kdai moto 2....
Siap p tdo lagi kat tmpt brader 2 nye pangkin....
Best gak kan....hehe...
Petang 2 lak p bazar tman mber2 ni.....

Mlm cm besa p terawih.....
Pas2 tgk bola lak....
Chelsea menang weii...
6-0 2....hahaha....
Dan skang aku perlu tido.....:D
Saturday, August 14, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

1st Award...!!!!


eh2.....ape ni....????
Laaa....Award upenye....
Aku ingt kempen buah-buahan tempatan ke td.....wakaka....(sbb nmpk buah tempatan kat c2)
Seingat aku blog ni br baby ag....(yela br usia 3 bln, menyusu ag)
Dh dapat award.....hebat...!!!!
Aku dapat award ni dr Noorasmad Mat Ripin aka Jenab (ambik ko nama penuh siap kod rahsia ag)

Anda mesti beri pujian pada pemberi award ini


Nak kene puji gak ke.....???
Ok2.....
u r so_______ n _________
(Fill in the blanks with da correct answer)


Sila beri award ini kepada 10 blogger yang lain 


Sesapa je yg bc blog aku........
Sila ambik sendri award nih.....
Sedekah di bulan posa......


Bagaimana anda boleh digelar blog yang best dan hebat?


Panjang critanya............
Akan dibukukan suatu hari nanti......
Coming soon.......

Analisis Data

3 ari ni aku dok ngadap PC ni semata-mata nak analisa data jerk.....
Cm nak gla ase nye.....hahaha....

 cam ni la lebih kurang......hahaha.....

Singgah Sahur

Pada awal Ramadhan ni....
Asrama lelaki dapat kunjungan singgah sahur @ ketuk2 sahur.....
Alaa....mcm dlm program TV3 2 ha......
Kunjungan waktu pagi....

Tp kunjungan kat hostel sini laen skit.....
Diorg dtg seawal jam 11.34 malam.....
Kalo 1.02 pagi 2 ok la lg kan....
Semangat sungguh pakcik2 2.....hahaha....

Diorg punye objektif ialah merampas periuk2 nasi n mematahkan plat kete n moto.....
Ikot ske diorg jerk....
Dh cam zionis dh.....kah3....
Mentang2 syaitan x kne ikat ag mse 2 kot....
Btol2 ikotkan nafsu.....:p

Itulah bezanya dengan program singgah sahur TV3.....
Kalo TV3 diorg dtg dgn pnuh keamanan n keberkatan.....
Bawak rezeki spt beras, gula, susu, tepung n hamper2.....
Tp diorg dtg membawa bala kpd kami.....wakakaka....
(Sbnrnya aku x kne pon sbb da wat trick skit).....

Apapon slamat berposa ye pakcik2......
Aku x tau sama da budak2 ni maapkan korg ke x.....kih3.....
Raya kang p la mtk maap blik.....
Jgn lupa yg 2 udah la......:)
Monday, August 9, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Taubat Seorang Hamba - Irsyadee ft Hafiz Hamidun

Ku Akui Kelemahan Diriku Ini

Taubat Seorang Hamba [Irsyadee + Hafiz Hamidun]

Hati hiba mengenangkan..
Dosa-dosa yg kulakukan..
Owh Tuhan Maha Kuasa..
Terima taubat hamba berdosa..

Ku akui kelemahan diri..
Ku insafi kekurangan ini..
Ku kesali kejahilan ini..
Terimalah.. Terimalah.. Terimalah.. Taubatku ini..

Telah aku merasakan..
Derita jiwa dan perasaan..
Kerna hilang dari jalan..
Menuju redha Mu Ya Tuhan..

Ku akui kelemahan diri..
Ku insafi kekurangan ini
Ku kesali kejahilan ini
terimalah.. Terimalah.. Terimalah taubatku ini..

Di hamparan ini ku meminta..
Moga taubatku diterima..

Ku akui kelemahan diri..
Kuinsafi kekurangan ini..
Ku kesali kejahilan ini..
Terimalah.. Terimalah.. Terimalah.. Taubatku ini..

Ku akui kelemahan diri..
Kuinsafi kekurangan ini..
Ku kesali kejahilan ini..
Terimalah.. Terimalah.. Terimalah.. Taubatku ini..

Revolusi Selepas........

Anda lihatlah sendiri....
Pada ketika itu hatiku hancur remuk........



Penuh Kesenian kan....:)

Disebabkan kejadian yang tidak diingini ini....
Aku menghantarnya berjumpa dengan doktor pakar di Kuala Besut...
Kne tahan wad da la dalam 1 minggu.....


Mandikan dia....
Kene buang badi.....hahaha....

Finally....
Siap jugak akhir nya.....
Mmg tinggi la bayaran perubatan nak ubat dia ni...huhu....

Sunday, August 8, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

10 PETANDA DIA JODOH KITA

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)


Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja


Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama


Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya


Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur


Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai


Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama


Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita


Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan


Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati


Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal


Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

Chelsea Forever...!!!

Chelsea Forever...!!!