Wednesday, February 2, 2011 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Akhirnya Status Berubah

Alhamdulillah.... Syukur ke hadrat Ilahi dengan limpah kurniaNya aku akhirnya bertukar status.....:-) Tukar status ni ramai istilahnya kan.... Bujang kepada bertunang... Bertunang kepada berkahwin.... Hidup kepada mati.... Miskin kepada kaya.... Hina kepada mulia.... Macam-macam lagi la.... 


Aku ni tak da kene mengena pon dengan status-status di atas.... Aku hanya bertukar status dari pelajar kepada penganggur dan maid.... Dari penganggur kepada guru....:D Ini semua MQA nye pasal la aku lambat posting... Tapi aku tetap gak bersabar.... Tak mo keje sambilan.... Nak manfaatkan cuti-cuti ni dengan mendownload movie sebanyak mana yang aku leh download.... Ni pon tak siap ag ni.... Hahahaha.... Bukan ape.... Bila kerja nanti, hilanglah nikmat cuti sebab bila dah kerja mula la nak cari cuti.... Betul tak kanak-kanak...??? Eh2... rakan-rakan.... Hahaha.... Tersilap pulak...:-p


Berkat kesabaran yang tinggi diterapkan dalam diri aku ni... Akhirnya tanggal 28 Januari 2011 keluarlah keputusan penempatan.... (tau negeri je)....



Tengok je menda ni.... Memang xcited gilerr wa cakap sama lu...!!! Hahaha....

Pastu gatai-gatai tangan p kol JPN Perak pulak.... Abang JPN angkat dan bagi tau minggu depannya (ari Isnin) baru boleh kol dan tau daerah mana.....:)

Aku tak kol ari Isnin tapi hari Selasa.... Ingat leh tau teros nama sekolah.... Leh gak buat sidang media terus sebab ramai dah tak sabar mengalahkan excited nak tau nama sekolah dari aku....Kih3....

"Assalamualaikum abang JPN, agak-agak saya dicampakkan ke mana".

"Awak dicampakkan di daerah Hilir Perak. Sekolah saya tak mau bagi tau..". sambil tergelak-gelak... 

Ciss... Tau-tau je aku dok situ....

Dengan sabar... Hari Rabu PPD Hilir Perak kol aku.... Awek yang kol beb....:p

Rupanya aku dicampakkan di tempat kelahiran aku...

SK BAGAN DATOH,

36100, BAGAN DATOH,

PERAK DARUL RIDZUAN.

56km dari rumah aku....

10km dari kampung aku....

5km rumah M DAUD KILAU.... hahahaha.... (tu yang penting)

Yang 1 maktab dapat sama tempat dengan aku ni Syafiq, Solah, dan Yuni.... Tu je la dapat dikesan.... Yang laen-laen kat Teluk Intan.... Pastu da la dak-dak maktab laen....:) 

Selamat bertugas semua....!!!!!!


14 wasiat:

dya adriza said...

pergh! tahniah~ teluk intan.. tanah kelahiranku.. hehehe

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

hehe....welcome2...:) awk teluk intan kat ne ek....blik kg meh r singgah2....

princess laila said...

wahhh~ taniah senior ayie!!
besnye dapat kt tmpt sndri... @_@
nak tnye nih..dulu memng mintk kt c2 kah? hee~ (psdiaan awl)

ikmaLisme said...

tahniah ea.. aku still xtau sekolah mana.. kena g taklimat 7hb dulu.. :(

ijatnuar87 said...

hehehe...tahniah ayie...ko ddk umh sewa atau ddk kg ko jek nanti?

Mohamadazhan hjDesa said...

tahniah bro! rezeki murah.hehe

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

laila : hehe...thanks adk laila...:) dh org anta kan...p je la....mujur gak x dpt sebelah umah...:p kat borang posting 2 juz dpt tulis negeri pilihan je....ne da tulis daerah2 nih....hoho...alhamdulillah dpt c2....

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

ikmal : alaa imai...x pe la...ko ce2 try tnya abah ko 2 je....hehehe...

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

ijat : dok umah sewa gak la jat...kg aku n skol 2 da la dlm 10km...hoho...ag pon solah n pokpik da dpt kat c2 gak....

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

Mohamadazhan hjDesa : thanks bro...:D

Anonymous said...

congratz...selamat pagi cikgu..hehehee..akhirnyer bertkr gak status..cayok2..._shidaz_

cool said...

ayie, mane press conference nye? haish...haha
sk bagan datoh rupenye...leh r jumpe daud kilau ngan dato' zahid...hahaha

solah, yuni ngan syafiq pun bagan datoh ke? pergh...pasni aku balik sg pergam, ada dah org bekerjaya nak blanje makan sup ayam kt tepi jeti...hehe, x gitu ayie?

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

shidaz@anon : slamat pagi...hehe...duk ye bk2....thanks ea...:)

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

cool : haha....hamboii...nak mai dh...dan2 ske nak lik kg ek....da rezeki tu insyaAllah la kan....:) aku dh wat dah sidang media...ko lmbt skit je....

Chelsea Forever...!!!

Chelsea Forever...!!!