Sunday, February 13, 2011 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Bermula Langkah Baru....:)

Tanggal 7 Februari 2011.... Aku melaporkan diri di SK Bagan Datoh.... Tapi sebelum tu kene pergi PPD Hilir Perak dulu untuk sesi taklimat.... Ingat aku pergi sana tak da la sesapa kenal (maksud aku cikgu-cikgu kat situ) rupa-rupanya da gak yang kenal... Nasib baik pegawai PPD tak da masa tu.... Kalo tak, masak aku... (Pegawai PPD tu sebenarnya bekas guru BM aku di SMK Sultan Abdullah yang mengajar aku selama 2 tahun)....

Petang tu baru aku pergi sekolah untuk melaporkan diri.... GB tu sebenarnya dah lama dah kenal aku.... Waaa... Hahaha.... Wat selamber je la.... Profesional kan...:-p

Aktiviti di sekolah : 

Isnin : Lapor diri pon petang dekat pukul 5... Nak buat ape pon.... Sembang-sembang dengan GB je la....

Selasa : Merayau-rayau dan bersosial di segenap kawasan... (nasib baek sekolah tu kira nye besar la jugak)

Rabu : Masih merayau-rayau dan bersosial...... Da kene relief 1 kelas je.... Tarbiah budak-budak...... Petang traning budak.....

Khamis : Traning budak bola baling..... Mula ambik jawatan S/U Sukan, Ketua Panitia PJ, Ketua Bilik Akses.... Hahaha.... Gila pangkat betul.... Kalah Hosnil Murtabak.....

Jumaat : Buat line padang untuk olahraga, pasang net gol bola baling, traning budak-budak, relief kelas kejap... Hohoho....

Sibuk kan jadi cikgu... Sapa kata jadi cikgu tu relex.... Mai aku sekeh pale die....

Matlamat aku kat sekolah tu : 

1) Membuat stor sukan seperti pejabat bertaraf 5 bintang

2) Sukan bertaraf antarabangsa

3) Bina salsiah budak bagi deme tu reti bagi salam kat cikgu-cikgu.....

4) Ke arah siap kerja rumah 95%

Tu je la aku nak wat untuk permulaan ni... :-)

8 wasiat:

ku izzati said...

hyep cikgu!!
wah baru masuk da dpt bnyak jwtan..
selamat bertugas cikgu!!

Penghuni Malam... said...

pergh!!
ketua panitia PJ?
hehehe
selamat bertugas!!
tahun dpan, PM lak!!

dya adriza said...

pergh!! hebat la. awal2 masuk tewos dpt byk jwtn. pergh..pergh..

selamat bertugas!

princess laila said...

wahh.bagos2...
ooo..senior ayie..jge dri kat sane keyh! moga trcapai sume hasrat n dpermudahkan i'Allah...amin~ ^_^

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

ku izzati : hehe...besa la....guru baru mmg gini....ni suma nak cari pengalaman la ni...hehe....

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

PM : a'ah...dapat ketua panitia PJ....ok gak la...dpt blaja2 kan....hehe....cikgu2 lama suma tlg....x kesah ne pon....:D

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

dya : thanks....:) hehe...mmg adat guru baru la 2....dpt jawatan utk cari pengalaman....

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

laila : thanks laila....:) insyaAllah Allah akan mudahkan sgla urusan sy nnt....:) sonok tau...laila jg dri gak ea....

Chelsea Forever...!!!

Chelsea Forever...!!!