Saturday, February 5, 2011 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Cari Harta Karun

Salam semua....:) Hadoii... Penat gak ye upe nye dan cari rumah sewa walaupon kat kampung sendiri.... Huhuhu.... Setelah dapat tau tempat posting aku mencari umah sewa yang diibaratkan seperti mencari harta karun.... Ish3... Maklumlah kan.... Kat kampung, susah sangat nak cari rumah sewa ni... Bukan macam kat bandar....


Macam ni la rupa pekan Bagan Datoh


Masjid di pekan Bagan Datoh

Memula tu aku mencari-cari rumah sewa di kawasan sekitar ni.... Dapat la rumah yang lebih kurang macam ni....



Ni rumah sewa Tok Sidang kampung tu... Sebulan dia mintak RM120.00 je.... Hohoho... Tapi dah da orang tempah seminggu sebelum tu.... Sob3....

Lepas tu aku mula cari kat kawasan perumahan pulak.... Jumpa ketua kat situ.... Bersama beliau kami mencari sehingga jumpa sorang pakcik tu....

"Ada 1 umah tu... Tapi berhantu la.... Ko nak?"

"Bleh gak... Hoho...." dengan selamber aku jawab....

"Betul ni?"

"A'ah". 

Pastu mak aku cakap... Ko kene pk gak nanti member ko yang laen macam na....

Dalam ati aku kate.... Betul gak tu....

Pastu da sorang pakcik datang suggest 1 rumah ni....

Aku pegi kat situ dan tengok-tengok tu homestay.... Tuan rumah cakap leh je nak sewa.... Lama-lama pon tak per.... Ya Allah.... Syukurr sangat-sangat....:)

Rumah tu sewanya sehari RM50.00 1 bilik....




Tapi pakcik tu sangat baik hati... Rupa-rupanya 1 bilik hanya RM150.00 sebulan....!!!! Alhamdulillah....:)
Kitorang sewa bahagian atas dan pakcik tu dok bahagian bawah..... Kiranya bahagian atas tu kitorang nye kawasan la....:)


11 wasiat:

dya adriza said...

pergh! berbaloi-baloi~

ijatnuar87 said...

heheheh..kelah2...braper org duduk situ?

cool said...

cikgu fakhri, jom kite g bagan...haha

cool said...
This comment has been removed by the author.
princess laila said...

waahh..murah noo...

kalo kt slangor@kl..mmpi lah nak dpt skunk nih......
kalo ade pun, uzur da kott~

Anonymous said...

murah giler..bestnyer klu kart kl pun mcm nie..memng berbaloi..-shidaz-

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

cool : cuti2 mai la dtg...haha...

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

laila : alaa...ni sementara je...hehe...sat2 g pndah ag....:p

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

shidaz : hoho...kl laen kak yong...ni kat kg je...dpt la mcm 2....alhamdulillah...:)

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

ijat : ktrg dok 3 org je...hoho...

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

dya : haha...tau xpe...:)

Chelsea Forever...!!!

Chelsea Forever...!!!