Wednesday, December 8, 2010 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Satu Pembaharuan

Hari ini, pagi-pagi lagi aku sudah mendapat 1 kejutan. Apa yang membuat aku terkejut tu..??? Selama ni aku dok umah membuat takwin sekolah dan jadual waktu. (tolong abah je). Pagi tadi bapak aku bagi 1 lagi perubahan yang dilakukan oleh kerajaan. Semua ini berkaitan dengan mata pelajaran....Apa dia..????


Masa Mata Pelajaran yang Ditambah


Bahasa Melayu
Bahasa Inggeris / English


** Kesian cikgu BM dan BI


Masa Mata Pelajaran yang Dikurangkan


Matematik
Sains


** Best la diorang


Mata Pelajaran yang Hilang


Kajian Tempatan
Pendidikan Sivik Kewarganegaraan
Kemahiran Hidup


** Sia-sia la pe yang aku belajar di IPG....hahahaha....(terima dengan rela hati)


Mata Pelajaran Dunia


Sains  -->> Dunia Sains Teknologi
Muzik -->> Dunia Muzik
Pendidikan Seni Visual -->> Dunia Seni Visual


** Semua berkaitan dengan hiburan dunia......


Ura-ura Mata Pelajaran Akan Diperkenalkan


Sejarah
Pendidikan Seks


** Cabaran kepada semua guru....


Kesimpulannya : Apa pon yang terjadi, aku sebagai guru langsung tak gentar dengan sebarang perubahan ini. Perubahan merangkumi silibus baru. Hahaha....Sekarang ni guna KSSR, bukan lagi KBSR.....Berpeganglah kepada "Teacher Is Everything"

2 wasiat:

♥ AMOYELLA said...

Kecian amoy Cikgu BM to be... huhu
Gaji naik x? hehe

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

hehe...gaji sme je....alaa...cuma tambah 2 wktu je....lek la amoy...:)

Chelsea Forever...!!!

Chelsea Forever...!!!