Tuesday, January 25, 2011 | By: gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi

Resepi Hari Ini...:)

Mari tuan-tuan dan puan-puan...... Hari ni diterbitkan satu resepi khas untuk anda semua... Tak tanya pon anda tu reti masak ke tak... Dah penah buat ke tak... Ikut aku la nak bagi tau gak... Kalo dah tau tu, dok diam-diam... Nak komplen-komplen kat bawah tu ye....Ruangan wasiat... Senang nak tempah nissan nanti... Oppss... Terkasar ker...?? I'm sori..... Ngeh3.... Hehehe...


Ok...Ok... Melalut lak kan... Hohoho... Resepi ari ni ialah taaadddaaaa.... Eh eh... Bukan taaadddaaa makanannya, tapi Cendawan Tempura....:D


Selamat menonton....:)



1) Bukak cendawan tersebut dari plastiknya dan cerai-ceraikan nya.. Basuh dan keringkannya sehingga betul-betul kering la....



2) Pecahkan telur anda....eh eh....telur ayam la... Pecahkan ke dalam cendawan dan gaul-gaulkan bersama-sama tepung khas.... Gaul sehingga rata....


3) Setelah siap digaul dengan tepung... Tunggu sehingga 5 minit untuk sebatian... Kemudian campakkan cendawan-cendawan tersebut ke dalam kuali yang mengandungi minyak panas... (Pandai-pandai korang la nak tau die masak ke tak... Tak kan nak tunggu sampai kulit negro baru nak angkat kot)


4) Bila sudah masak... Hidangkanlah... Nak hias-hias pon tak pe... Ikut kreativiti korang la kan... Aku malas nak hias-hias sebab semua tu membazir je... Masuk perut ia tetap akan hancur.... Betul tak...!!! (nada seperti ucapan di TV1)

Demikianlah tadi resepi pada hari ini... Pada yang pernah mencuba... Teruskan mencuba.... Pada yang tak pernah mencuba.... Cubalah selagi hayat anda dikandung badan... Grazie.. (Baru lepas tengok cite Itali, gini la jadi nya...Hohohoho).....

6 wasiat:

mE iS aS said...

HAHAHA...LAZAT2...JD CHEF DA DIE...

ijatnuar87 said...

hehehe...tepung khas tu nak beli kat maner yek chef...

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

as : haha...alaa...menda 2 sbnr nye dak2 kecik pon lek masak gak r...:p sng sgt....mkn ble lapo....

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

ijat : ko bli je kat kedai2 berhampiran dgn umah ko....ade je 2...jgn bli jauh2.....

princess laila said...

amboy..ade org tuh da jd suri rumah da skunk..haha,lazat gituuu.. :)

gEnEraL aRe-yiE aL-BaNjaRi said...

haha....mmg le....nak jd menda pe ag....:p ni la keje nye pon....

Chelsea Forever...!!!

Chelsea Forever...!!!